این سایت را ٬تا سرنگون نظام فاشیستی ایران به روز خواهم کرد

Mitt foto
Alla kan brinna i idrotts föreningar

lördag 13 februari 2016

خطر اعدام پنج شهروند اهوازی در ملاءعام

 پنج شهروند اهوازى از شهر حمیدیه به نام‌هاى قیس عبیداوی، حمود عبیداوی، محمد حلفی، مهدی معربی و مهدی سیاحی در خطر اجراى حکم اعدام در ملاءعام هستند.

خبرگزاری‌هاى رسمى ایران به نقل از رئیس دادگستری خوزستان، فرهاد افشارنیا، خبر دادند که حکم متهمان شهر حمیدیه که در غرب اهواز واقع است، در ملاءعام اجرا خواهد شد.
افشارنیا، در جمع خبرنگاران گفت که جلسه رسیدگی به پرونده این متهمان نخستین و آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده است.
این فعالان در تاریخ ۲۶ خردادماه سال جاری، جلوی دوربین شبکه تلویزیونی «پرس تی‌وی» برده شدند، تا اعترافات اجبارى خود را که تحت شکنجه از آنها گرفته شده بود بازگو کنند.
 نیروهاى وزارت اطلاعات اهواز موضوع قتل یک عضو سپاه پاسداران که بیش از پنج سال پیش اتفاق افتاده است را به آنها نسبت مى‌دهند. در حالی‌که تاکنون چندین تن از فعالان اهل حمیدیه به همین اتهام بازداشت شده‌اند که چهار نفر از آنها به احکام سنگین ۲۰ سال و حبس ابد و تبعید محکوم شدند.
رئیس دادگستری استان خوزستان افزود: «نمی‌توان اینک در مورد اجرای رأی پیش‌‌داوری داشت ولی با توجه به تأیید شدن حکم صادره توسط مراجع ذی‌صلاح به نظر می‌‌رسد که دادگاه نیز چنین نظری را داشته باشد و حکم در ملاءعام جاری شود.» به گفته او ادامه رسیدگی به پرونده تا سال آینده به طول خواهد انجامید.
سال‌های اخیر در ایران اجرای علنی احکامی مانند اعدام و به‌ویژه اعدام در برابر دیدگان مردم، با مخالفت‌هایی از سوی فعالان و نهاد‌های مدنی و حقوق بشری روبه‌رو شده است. مخالفان، اجرای اعدام در ملاءعام را بازتولیدکننده خشونت در بین شهروندان می‌دانند.
ایران که پس از چین بالاترین تعداد اعدام سالانه را دارد، از معدود کشور‌هایی است که حکم مرگ را به‌طور علنی اجرا می‌کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar