این سایت را ٬تا سرنگون نظام فاشیستی ایران به روز خواهم کرد

Mitt foto
Alla kan brinna i idrotts föreningar

lördag 8 oktober 2016

شکاف طبقاتی و بیکاری در ایران افزایش یافت

مرکز آمار ایران اعلام کرد که شاخص‌های نرخ بیکاری و ضریب جینی برای دومین سال پیاپی افزایش یافته است.




به گزارش مرکز آمار ایران ضریب جینی که نشان دهنده چگونگی توزیع درآمد است، برای دومین سال پیاپی افزایش یافته است.
این گزارش از افزایش یک دهم درصدی شاخص توزیع درآمد در سال ۹۴ در مقایسه با سال ۹۳ خبر داده که بیانگر افزایش نابرابری درآمدی در جامعه ایران است.
برپایه گزارش مرکز آمار شاخص توزیع درآمد کل کشوری به ۰.۳۹ رسیده است. در حالیکه این شاخص برای مناطق روستایی بدون تغییر اعلام شده، در مناطق شهری یک صدم درصد افزایش یافته و از ۰.۳۶ به ۰.۳۷ صدم رسیده و در مقایسه با سال ۹۳ یک صدم درصد بزرگتر شده است.
این مرکز جزئیات بیشتری از این گزارش را منتشر نکرده و تنها اعلام کرده است که سه استان آذربایجان غربی، ایلام و البرز بیشترین میزان کاهش ضریب جینی در مناطق شهری را داشته‌اند که به معنای کاهش نابرابری توزیع درآمدی است. بیشترین میزان کاهش نابرابری درآمدی مناطق روستایی نیز به روایت این گزارش در استان لرستان رخ داده است.
مرکز آمار ایران اسفند سال گذشته نیز با انتشار گزارشی از افزایش نابرابری درآمدی در سال ۹۳ به نسبت سال ۹۲ خبر داده بود. این گزارش با حذف آمارهای مربوط به سال ۹۲، مدعی شد که توزیع درآمد در دولت روحانی به نسبت سال ۹۰ بهبود یافته است.
bikari

افزایش نرخ بیکاری و کاهش اشتغال صنعتی

همزمان با افزایش ضریب جینی، نرخ بیکاری نیز در بهار امسال به نسبت یک‌سال قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است.
مرکز آمار نرخ بیکاری رسمی بهار امسال را ۱۲.۲ درصد اعلام کرده است. این شاخص برای زنان تقریبا ۲ برابر مردان است. در حالیکه نرخ بیکاری مردان ۱۰.۳ درصد اعلام شده، این شاخص برای زنان بالاتر از ۱۵ سال ۲۰.۴ درصد است.
همچنین نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال هم به نسبت بهار سال گذشته بیشتر شده است. برپایه این گزارش نرخ بیکاری جوانان ۲۴.۹ درصد است که نشان می‌دهد از هر چهار جوان ساکن ایران، یک نفر بیکار است.
در گروه سنی جوانان نرخ بیکاری زنان بسیار بیشتر از مردان است. نزدیک به نیمی از زنان گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال بیکار هستند. این شاخص در گروه مردان ۲۰.۳ و برای زنان ۴۲ درصد اعلام شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar